maanantai 15. kesäkuuta 2015

Kesäkuu Au Pairina: Hakekaa mut pliis kotiin

No tota juuh... Viikko 2 takana ja tällä hetkellä tunnelmat ovat otsikon mukaisesti 'voisko joku pliis hakea mut takaisin Suomeen' -tyyppiset. Eli ei ole ihan kaikki mennyt putkeen. Lupaan etten tulevissa postauksissa valita näin paljoa mutta tän postauksen aion omistaa kunnon p***aryöpylle.

  • Lapset on ihan mahdottomia. Välillä he hakkaavat toisiaan ihan kunnolla ja missään nimessä eivät ainakaan tottele mua. Välillä ihan pelottaa jäädä keskenään lasten kanssa. Äiti on ainoa joka saa ne kunnolla kuriin mutta se karjuminen pelottaa muakin. Silloin kun ollaan samaa mieltä asioista kaikki kolme niin asiat menee hyvin :) 
  • Lähes jokaikinen ilta ukkostaa, yleensä juuri niihin aikoihin kun haen lapset koulusta (16.30)
    Vähän rakeinen kuva kun ei kauhean lähelle uskaltanut mennä räpsimään ':D
  • Täällä on ihan kamalan kokoisia hämähäkkejä ja aina silloin tällöin mut voi bongata kiljumasta tuolilla seisoen. Kauhukuviini kuuluu mm. se että herään yöllä hämähäkki naamalla.
  • Sain taskurahan 3 päivää myöhässä ja löysin sängyltäni 35€ sovitun 60€ sijaan. Kun kysyin asiasta niin selitykseksi sain sen etten työskennellyt viime viikon maanantaina ja tiistaina. Silti 35€ tuntuu vähän tuulesta temmatulta summalta.
  • Täältä on tosi hankala saada kavereita. Mun ranska on niin huonoa etten pysty muodostamaan suullisesti kunnon lauseita. Sen sijaan mun kirjoitustaitoa on hämmästelty kun täällä se on nuorilla ihan retuperällä. Ei toisaalta sillä että tässä kylässä olisi yhtäkään mun ikäistä ihmistä...
    Huveina vuorilla kävely tai ranta_betonilla_ kökkiminen
  • Oon tosi jumissa. Oon kolunnut kylän lähes läpikotaisin ja tekeminen alkaa loppua. Bussejakin täältä kulkee vain ihan muutama päivän aikana.
  • Tytöt on kokoajan kipeänä. Vanhemmalla on tällä hetkellä angiina. En kyllä ihmettelekään koska hygienia on ihan hukassa tässä mestassa. Musta on tosi ällöttävää että nää tunkee nuollun lusikan takaisin yhteiseen ruokaan esim hilloon. Käsiäkään ei pestä vessankaan jälkeen aina. Epäilen jotain salaliitto teoriaa mun sairastuttamiseksi ettei mulle tarvitse maksaa palkkaa.
  • Ja sitten yllätysyllätys olen itsekin kipeänä. Kolmas angiina maaliskuun jälkeen... Joko kohta oisin sairastanut täitä tarpeeksi? Ranskalainen sairaala oli ihan mielenkiintoinen kokemus. Eteisessä oli peitetty ruumis joka myöhemmin paljastuikin vaan nukkuvaksi kodittomaksi. Antibiootit määrättiin ilman mitään testejä. Ja multa otettiin silti elämäni ensimmäinen happisaturaatio! Kynnet ei onneksi haitanneet.
  • Äiti on raivostuttava persoona. Ei kaikesta tarttis väittää vastaan! Jätskiäkään en olisi saanut syödä helpottamaan kurkkukipua, joten perheen ollessa ulkona kävin hakemassa viereisestä ravintolasta jäätelökipon >:)
  • Ruoka-ajat on niin kummalliset että välillä meinaa kuolla nälkään. Aamupala klo 9, lounas klo 12, illallinen klo 20. Ehkä se on joku taktiikka että on pakko syödä kaikki kummat vihannekset joita mun lautaselle lapetaan? Olen ainakin kaapinut hampailla artisokan lehtiä ja tutustunut kaurajuureen ja vaikka mihin. Voi mitä tekisinkään että saisin kunnon maitoa, mikrossa sulanutta Oltermannia jonkun muun leivän kuin patongin päälle ja Somersbyn!
Ensi viikonlopusta pitäisi tulla kuitenkin kiva kun suunnitelmissa olisi lähteä toisen au pairin luo Marseilleen :) Lisäksi heinäkuulle on jo kaikkia mukavia suunnitelmia, esim taidan saada loppukesäksi käyttööni ihan oman kämpän! Nämä asiat mielessä jaksaa ehkä vielä seuraavat 19 päivää.

Kohti uusia pettymyksiä ja viikkoa nro. 3!

The au pair experience isn't going as well as it could. Post contains a lot of complaining, you wouldn't want to read it in English anyway so I'm just gonna leave it ;)

10 kommenttia:

  1. No johan kuulostaa melkoiselta meiningiltä... Huh huh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onkin ollut melkoista pyöritystä! Eilen katoin ihan silmät selällään kun sain käteen ihan kokonaisen taskurahan o.o Jospa tää tästä tasoittuu :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. kiitos :) lämmittää ihan sydäntä kun kaikki tukee :')

      Poista
  3. Höh, onpa ikävää. Tuo lapsitilanne varsinkin kuulostaa hyvin hankalalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no, nyt oon jo oppinut suhtautumaan neutraalisti niitten sähläämiseen ':D niin kauan kun mua ei lyödä nii oon ihan okei asian kanssa \o/

      Poista
  4. Kuulostaapas.. mukavalta. :DD Toivottavasti sielä tulee oleen kivaaki vielä, mielenkiintosta lukia au pairista, oon ite miettiny paljo sitä. :)
    Haastoin sinut Liebster awardiin. http://satunkynnet.blogspot.fi/2015/06/liebster-award.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän kaikilla alku ole hankala... Kirjottelen joskus postauksen perheen valitsemisesta, kannattaa kyllä lukea :) Toivottavasti mun ja muiden au pair kertomukset auttaa sua päättämään mitä ite teet!

      Hei kiitos, mäpä käyn kurkkaamassa!

      Poista
  5. Tsemppiä jatkoon ja toivotaan että tilanne muuttuisi vähän paremmaksi ja saisit ihanat muistot tuosta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Tänään vasta tajusin olevani Ranskassa (miten vasta puolivälissä x)), nyt koitan ottaa loppuajasta kaiken irti!

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)