tiistai 23. kesäkuuta 2015

Kesäkuu Au Pairina: Arkirutiinit

Ajattelin että teitä ehkä kiinnostaisi kuulla arkirutiineistani täällä perheessä. Postauksen lopusta löytyy myös viikon 3 kuulumiset :)

07:05 Oma herätys, jotta ehdin pukea ja peseytyä
07:30 Herätän tytöt ja avaan heidän parvekkeiden ovet
07:35 Tyttöjen aamupala
08:00 Tyttöjen aamupesu
08:20 Lähtö kouluun
08:30-11:25 Vapaata aikaa, yleensä syön aamupalan, nukun, käyn suihkussa, kävelen kylällä/rannalla/vuorilla, bloggaan tai lakkaan kynsiä. Lisäksi minun pitää siivota keittiö ja tyhjentää tiskikone.
11:30 Tytöt pääsevät koulusta, haen heidät kotiin
12:15 Lounas
12:45 Jotain aktiviteetteja tytöille
13:20 Lähtö takaisin kouluun
13:30-16:25 Vapaata aikaa, teen jotain noista jutuista mitä aamulla en vielä ehtinyt tehdä
16:30 Haen tytöt koulusta
16:45 Välipala
17:00 Leikkejä
18:00 Tyttöjen suihkut
19:00 Tytöt tekevät yleensä läksyjä vanhempiensa kanssa ja voin esim jutella sukulaisten tai kavereitten kanssa
20:00 Illallinen
21:00 Tytöt menevät nukkumaan, hampaiden harjaus ja ovien lukitseminen
>vapaata
23:30 Nukkumaan

Keskiviikko eroaa normaalista arkirytmistä siten, että tytöillä ei ole iltapäivällä koulua. He menevät Gapiin luistelemaan, jolloin voin lähteä mukaan kaupungille.

Torstaisin käyn itse ranskan kielen kurssilla 14-16 jolloin tytöt syövät lounaan koululla ja pääsen itse kaupungille. Nämä ovat tietysti parhaita päiviä :D

La liberté tosiaan, Gapissa opiston edessä
Viikonloppuisin mulla on töitä lauantai aamuna. Muuten viikonloppuna saan osallistua perheen aktiviteetteihin miten haluan (tosin minun on annettu ymmärtää että olisi suotavaa tulla mukaan) Esim nyt sunnuntaina oli isänpäivä ja käytiin syömässä isoisällä kunnon lounas. Löysin yhtäkkiä itseni vuoren huipulta. 




Mitäs nyt sitten kuuluu sen karmaisevan valituspostauksen jälkeen? Oikeastaan asiat ovat tasoittuneet mukavasti. Olen oppinut olemaan kauheasti välittämättä lasten temppuilusta ja jos he heittäytyvät oikeen vaikeiksi, delegoin asian mieluummin vanhemmille. Päätin vetää nämä pari viikkoa siitä mistä aita on matalin koska se ei sen jälkeen ole enää oma ongelmani. Telkkari toimii aika usein pelastuksena...


Juhannusaatto meni mm lasten kevätjuhlassa ja jonkinlaisessa koulun karnevaalissa. Illalla lasten mentyä nukkumaan menin vielä iltakävelylle. Varsinaisesti juhannus ei näkynyt täällä mitenkään. 


Juhannuksena tytöt menivät luistelemaan ja ratsastamaan joten mä pääsin viettämään iltapäivää Embruniin rannalle. Siellä olisi voinut tehdä vaikka mitä, jotkut jopa pelasivat mölkkyä. Itse kulutin kuitenkin kolme tuntia mojitoa siemaillessa ja kirjaa lukien. Olen ihan koukussa tähän kirjaan, jonka joku toinen au pair oli tänne jättänyt. 


Siinähän kävi sitten niin, että angiinaan määrätyt antibiootit ja aurinko yhdessä runtelivat mun ihon ihan huolella. Aurinkorasvaakin levitin kahdesti. Olen nyt käytännössä palanut joka paikasta taikka vähintäänkin punaisilla laikuilla. Lääkäri määräsi 3 päivää sisällä lusittavaksi. Ajattelin säästää heikkohermoisempia ja jättää kuvan laittamatta :) Kuumettakin mulla oli lauantaina ja sunnuntaina, mutta taisi johtua aurinkonpistoksesta/liiasta auringosta. 


Koitan saada kynsiäkin postailtua jossain vaiheessa. Nyt taitaakin käydä ensimmäistä kertaa niin että tämän hetkiset lakkaukset eivät koskaan pääse nettiin asti. Ensinnäkään en voi mennä ulos kuvaamaan niitä, toisekseen sormienkin iho on ihan punalaikukas ja kolmanneksi lakkaus näyttää siltä kuin aamupöhnässä olisi vahingossa tökännyt ripsivärisudilla kynteen. 

Joko siellä ollaan lomilla?

2 kommenttia:

  1. Hmm, näin äkkiseltää kuulostaa aikamoiselta aikataululta. :D Vaan kyllä sulle taitaa silti jääjä ihan kivasti vapaa-aikaa? :) Oon ollu melekee kuukauen lomilla ja ens viikolla alkaa "kesätyöt" eli oon kaks ja puoli viikkoa hostellisa töisä, mut mun palkka menee opintotilille. Mut saan siitä yhen työharjottelujakson nii on se aika reilu diili. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noo onha tossa kaikenmoista juu, työtunteja n.6h/päivä ja vapaata sitten ehkä n. 9h. Mutta yleensä nukahdan kun saan lapset kouluun :'D Oon muuten aina halunnut hotelliin töihin ja työkokemus on aina arvokasta :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)